Skip to main content

Woocommerce is een gratis plugin voor het CMS wordpress. Deze plugin biedt alle functionaliteiten voor middel en kleine shops. Woocommerce is wereldwijd de meest gebruikte webshop software met een reden. De simple veelzijdigheid die woocommerce biedt aan gebruikers is de reden dat woocommerce al jaren aan de top staat. Door de vele plugins die er beschikbaar zijn is er voor iedere gebruiker wel een passende oplossing of uitbreiding te vinden waardoor het online verkopen van producten nog makkelijker wordt gemaakt. Denk hierbij aan makkelijke importeer functies en naadloze integraties met plugins zoals Yoast voor de vindbaarheid van jouw webshop. Hieronder leggen wij aan aantal unique selling points uit waarom wij graag gebruik maken van Woocommerce.

Gemakkelijke Woocommerce koppelingen

Woocommerce is een erkende provider van webshop software en is daarom een vertrouwde partij voor veel bedrijven die bijvoorbeeld betaalkoppelingen leveren zoals iDeal via Mollie en Payal. Op deze manier is het makkelijk om dit soort belangrijke zaken met een aantal clicks direct te regelen. Hiernaast bestaan er ook goed werkende koppelingen met Myparcel en PostNL zodat er gemakkelijk verzendlabels en bijpassende facturen worden aangemaakt.

Online vindbaarheid

De vindbaarheid van een webshop is wellicht een van de belangrijkste factoren wanneer er wordt gekeken naar prestatie. Wanneer je webshop niet gevonden wordt in google zal dit een zeer negatief effect hebben op de verkopen. Om deze reden is het belangrijk dat het SEO gedeelte goed geregeld wordt. Door Yoast samen met Woocommerce te gebruiken zal dit echter geen probleem zijn. Deze twee plugins werken naadloos samen en zorgen dat jouw shop met de juiste marketingstrategie bovenaan in de zoekresultaten staat.

Wat heb je nodig voor een goede Woocommerce webshop?

Onafhankelijk van de producten die je verkoopt is het belangrijk dat je site over de juiste content beschikt. Wanneer gebruikers na een zoekopdracht op de webshop komen is het belangrijk dat de gebruikers een duidelijk pad af kunnen leggen om jouw producten te kopen. Het is daarom belangrijk om een goede sales funnel op de zetten met een duidelijk UX design. Goede kwaliteit foto’s, een snelle website, een duidelijke shop structuur, aantrekkelijke call to actions en product banners helpen bij de aantrekkelijkheid van je producten en verhogen je conversie percentage. Wanneer je hulp nodig hebt bij het juist inrichten van jouw shop blijkt het uit ervaring het beste om een e-commerce specialist in te schakelen omdat er een groot aantal valkuilen bestaan bij het opzetten van een goede shop